Wintersporten! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Wintersporten! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Wintersporten!

Door: Reinier en Jolynn

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

31 Januari 2011 | Qatar, Doha

Na een tijdje stilte weer een update van ons!
De eerste maand van 2011 is alweer bijna voorbij, en ook daarin hebben we ons weer vermaakt. Na oud en nieuw gevierd te hebben in Frankfurt met pa en ma zijn we op 19 januari vertrokken naar Val Thorens, in de Franse alpen. Met Qatar Airways vlogen we naar Geneve, vanwaar we met een huurauto doorreden naar Val Thorens. Het was wel even boffen dat zelfs dit nog door kon gaan. Eerst leek het erop dat ik de vakantiedagen ervoor niet kon krijgen, ook al had ik nog een tegoed van 17 dagen tot mei, er was in de planning van de airline helemaal geen ruimte meer om vrij te krijgen. Gelukkig is dat met een paar smekende telefoontjes goedgekomen. Daarna was het nog maar de vraag hoe we onze eigen geliefde snowboards in Val Thorens gingen krijgen.
Heel gelukkig had Ruud ook errug veel zin in een snowboardvakantie, en is het hem gelukt om de hele mikmak aan zijn spullen en onze spullen de auto in te laden, en vervolgens daarmee vanuit Limburg naar Val Thorens te rijden. Zelfs de friteuse, het vet en de frituurhapjes en frikandellen ontbraken niet.. Mekkerrrr!!!

We hadden in Val Thorens 5 dagen om te boarden, waarvan het 3 dagen prachtig zonnig was, en het in de namiddag van de 4e dag heerlijk begon te sneeuwen. Zo konden we dus snowboarden in de warmte van de volle zon, en ook in de superzachte verse poedersneeuw. Dat gevoel is niet te beschrijven, het was heerlijk!

Op de terugreis naar Qatar hadden we 60 kilo aan bagage inclusief alle snowboardspullen, en die mochten zomaar allemaal mee. Bij vertrek in Val Thorens stond de thermometer op -16, en toen we in Doha aankwamen was het een graad of 20. Ondanks dat zat de parkeerplaatswacht toch met dikke sjaal om in haar hokje de kaartjes aan te nemen. Janis, de vrouw van een collega First Officer en inmiddels een goede vriendin, haalde ons op met alle spullen en bracht ons snel thuis, waar we uitgebreid weer met de katten konden kroelen. Die hebben heerlijk een weekje kunnen pitten, waar ze volgens ons best blij mee waren. Even geen gepraat en gekroel aan hun koppies!

Nu komen over een klein weekje Elvira en Jappie aan in Doha, en gaan ze 2 weken lang met ons meegenieten. Quadbiken, kitesurfen, kitebuggyen, zwemmen, winkelen, relaxen en gewoon lekker bijpraten staan allemaal op het programma! Daarnaast hebben we het geluk dat ik op mn rooster zomaar 6 dagen achter elkaar vrij heb gekregen in die tijd, waardoor we dus een hoop tijd voor elkaar zullen hebben. Ook al weer zo’n meevaller! De rest van de maand zal daardoor wel wat drukker zijn, maar dat komt natuurlijk ook wel weer goed.

Vorige week hebben we trouwens een eerste jamsessie met onze band gehouden, Jolynn heeft al een tijdje een keyboard/piano staan om te oefenen en ik heb natuurlijk mn gitaar. Nou heeft Maurice, ook een collega / vriend, vorige week een drumstel aangeschaft, en kan de muziekpret dus echt beginnen. Ons repertoire is wat beperkt, maar als je dan eventjes samen wat herrie maakt kom je er al wel gauw achter dat het erg leuk is om te doen. Het eerste concert zal nog wel even op zich laten wachten!! Laten we maar bescheiden blijven wat dat betreft ;-)

Foto's bij dit verslag staan nu heel gewoon hier onder het verslag! We hebben eindelijk van waarbenjij.nu zomaar extra fotoruimte gekregen =D

• 31 Januari 2011 - 20:46

Marloes:

Aaargh en dan te bedenken dat wij bijna mee waren gegaan!!! :D ghehehge
    Mooie verhalen luitjes!

Liefs!

• 31 Januari 2011 - 21:09

Ruud:

Het was super gezellig! Volgende keer weer!!

Groetjes!

• 31 Januari 2011 - 21:46

Marjolein.:

Wat een mooie winterse plaatjes! En die frikandellen en bitterballen zullen wel erg goed gesmaakt hebben, zeker na een dagje snowboarden. Een fijne tijd met Elvira en Jasper.
    Liefs,
    Jan en Marjolein.

• 13 Februari 2011 - 12:12

Suzan:

Dat klinkt allemaal weer super zeg. Ben een beetje jaloers, eerst lkkr snowboarden en dan weer naar 20 graden. Ideaal! Nou geniet lkkr van jullie bezoek en ik hoop jullie weer snel te zien :D

• 21 Februari 2011 - 20:36

Roald:

Kikke hoor, ik wil ook weer boarden!!!

Enne, doe Ruudje de groeten van me!

• 26 Februari 2011 - 21:46

Wies:

Hoi genieters in Qatar,

Wat een gelukzoekers zijn jullie!
    Heerlijk om dit verslag te lezen en voor mij speciaal heel gemakkelijk de foto,s te bekijken! Top!
    Liefs Wies.