November en December verhalen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu November en December verhalen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

November en December verhalen

Door: Reinier en Jolynn

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

09 December 2010 | Qatar, Doha

Sinterklaas is al weer langs geweest en de pepernoten zijn hier in Doha al lang weer op.. maar nog steeds hebben wij nog geen nieuw dagboek geschreven… tot vandaag!!
Onze vorige aflevering schreven we net na ons korte reisje naar Rome. Een heel gave ervaring! Daarna begon het in Qatar eindelijk een beetje af te koelen, van 50 graden overdag richting een maximum van 40 en inmiddels zijn we aanbeland bij zo’n 30 overdag tot 20 s nachts. Celsius ja! Ideale zomerdagen dus.
Maar we zijn er even tussenuit geknepen. Zoals de meesten van jullie hopelijk wel persoonlijk hebben kunnen merken. Het was fantastisch in Nederland. We hebben heel veel familie en vrienden kunnen zien, een hele hoop kilometers gereden in de Aguila van pa en ma (hartstikke bedankt!) en zelfs sneeuwballengevechten gehouden en winterse boswandelingen gemaakt. Bij dit verslag een serie foto’s van waar en bij wie we allemaal geweest zijn.
Ook hadden we uitgebreid de tijd om Thomas vast te houden en te bewonderen. Wat een lieverd!
Klagen doen we liever niet, maar richting het eind van de vakantie in NL kreeg ik dikke keelpijn, die spontaan overging van keelpijn in hoofdpijn toen ik weer in Doha aankwam. En toen ik net hersteld was, was Jolynn aan de beurt. Wat een pech!! Maar zo kunnen we dan toch de laatste vakantiedagen mooi gebruiken om even uit te zieken… (.. ) Het strand moet dus nog even wachten!! Hoewel, ik vergeet even dat we op dinsdag al wel kans zagen om naar Wakra te rijden met Maurice, en daar toch heerlijk hebben geslapen op n handdoek op t strand, en een onderwater foto reportage geprobeerd hebben te maken. Ik had immers eindelijk mn onderwaterhoesje voor de camera uit Nederland gekregen. Maar aangezien er in Wakra weinig anders zwemt dan een enkel struikje en wat heeeele snelle vliegvissies, gaan we dat nog n keer fatsoenlijk overdoen bij Fuwairit, zodat het dan wel het plaatsen online waard is.
Overmorgen beginnen we weer met wat werk, ik vlieg naar Manilla en Jolynn draait weer een (waarschijnlijk flink drukke) dag op de dierenkliniek. Mits ze helemaal hersteld is dan natuurlijk.
Eind volgende week komt dan eindelijk ons eerste bezoek naar Qatar, namelijk pa en ma. 4 Dagen vrij staan op mijn rooster, en Jolynn heeft dat ook zo, makkelijk kunnen regelen. Dat wordt genieten dus!
Nou word ik ingefluisterd dat ik van November nog het 1 en ander ben vergeten, en dat willen we jullie niet onthouden, namelijk:
- We zijn vast komen zitten met de truck op 9 bush beach
- Daaruit gered door Achmed en Achmed in hun landcruiser
- Meteen uitgenodigd voor het avondeten bij Achmed tijdens Eid holiday
- Om 10 uur s avonds fijn thuis afgezet met de truck geparkeerd voor de dichtstbijzijnde garage
- De dag erna door Achmed uitgenodigd om de inland sea te gaan verkennen waar we over een hele hoop duinen gecrossed zijn in zn 14 jaar oude landcruiser (die nooit vast zit)
- Gratis Doctor Fish behandeling ontdekt in de inland sea vlakbij de grens met Saudi Arabie
- Een (echt-)paar flamingo’s gespot enroute naar de inland sea
- Kamelen sinaasappels gevoerd waar hun lippies aardig van gaan flapperen (kom het zelf maar proberen)
- Op een racepaardenfarm rondgekeken gevolgd door een uitnodiging voor de volgende race
- Een flitsbezoek aan Thomas gebracht toen hij 30 uur oud (jong?) was..
- Getuige geweest van wat locals in hun vrij tijd doen.. namelijk als gekken met gloeiende motor en uitlaat half de duinen opscheuren en afwachten of het goed gaat (zie video)
- Succesvol onze duikcursus afgerond en het certificaat PADI Open Water weten te bemachtigen!!
- In 1 dag de auto opnieuw APK weten te keuren inclusief keuring, reparatie, herkeuring en ophalen van het nieuwe bewijsje.
- Maurice’s verjaardag swingend gevierd in de Irish bar van het Sheraton hotel, jaja we hebben samen gedanst..!!
Je merkt het wel, het kan hier niet op! Straks kerst samen met pa en ma lekker vrij, en oud en nieuw met zn 4en in Frankfurt (wie wil, mag langskomen om daar met ons mee te vieren).
Tot gauw in het volgende verslag!!
Ma salama!

Foto’s bij dit verslag staan op: http://www.flickr.com/photos/55184667@N06/sets/72157625438856341/

KNIP EN PLAK DEZE LINK. GEWOON KLIKKEN WERKT HELAAS NOG NIET.

• 09 December 2010 - 22:27

Marloes:

jongens jongens wat een avonturen! Bijna teveel om in zo'n klein verhaaltje te proppen!! :D We vonden het super dat jullie er ff konden zijn! En wij komen rond Mei naar jullie hoor ;)

Liefs!
    ps. wat lomp zeg, scheuren met die auto's door de woestijn. Ziet er echt vet uit :) Kan dat ook met die kar van jullie? :D

• 10 December 2010 - 08:33

Marjolein:

Veel ervaringen in betrekkelijk weinig woorden. Wat zal het heerlijk geweest zijn om van de Hollandse kou in de warmte van Qatar te komen. Wij vonden het heerlijk om jullie weer even dichtbij te hebben en komen over 8 nachtjes voor een poosje jullie leven daar delen. We verheugen ons er enorm op maar .... we zijn wel 64 en 61! Wees niet al te veel teleurgesteld als we jullie tempo niet bij kunnen houden :).
    Beterschap Jolynn! Liefs, Jan en Marjolein