Dagtrip naar Film City en Brouq - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Dagtrip naar Film City en Brouq - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Dagtrip naar Film City en Brouq

Door: Reinier en Jolynn

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

19 November 2011 | Qatar, Doha

Hoi allemaal!

Geloof het of niet, wij genieten nog steeds in Qatar.
Deze maand zijn mijn (Reinier) pa en ma op bezoek. Het is nu, november, voor zon- en strand-liefhebbers zo'n beetje de beste tijd om te komen. Temperatuur varieert tussen de 18 en 33 graden, en het water is kwa temperatuur weer heerlijk verfrissend geworden.
Een paar dagen geleden waren we dan ook voor de dag vertrokken naar het westen van Qatar, naar het zogeheten natuurreservaat 'de Brouq' en de daar middenin gelegen Film City. Je rijdt daarheen eerst een uur over de snelweg, neemt dan de afslag voor het plaatsje Zekreet (Hier wonen 2 kamelen en 3 mannetjes), en steekt dan een stuk door cool geerodeerd landschap om vervolgens bij een supergrote baai aan te komen met wit zand en middeldiep water. Voor de meeste mensen veels te veel moeite en dus kom je op zo'n stranddag geen ander mens tegen. Bovendien was deze dag de wind maximaal 4 knopen met dus prachtig glad water, en de lucht zo helder dat we voor het eerst dat we in Qatar aankwamen, 'de zon het water in konden zien zakken'! De bijgaande foto's wilden we jullie dan ook graag laten zien. Wie weet kunnen we zo nog iemand verleiden tot een bezoekje, en begrijpen jullie goed waarom we maar zo lang zo ver weg blijven..!!

De foto's vinden jullie gewoon onderaan dit verslag!

• 19 November 2011 - 21:14

Marloes:

Wauw, fantastische foto's zeg! Pa en ma genieten zeker volop? Dat wordt nog moeilijk voor ze als ze weer terugkomen.. Het is hier 's ochtends alweer ruiten krabben en oppassen voor gladheid... :O
    Dus laat ze nog maar ff lekker genieten :)

Liefs!

• 20 November 2011 - 08:29

Jolynn En Reinier Van Duffelen:

Hee Loes! Jaja ze hebben het leuk hoor, nog geen klagen gehoord, zelfs het slapen in de woestijn ging ons allemaal heel aardig af! Wij lagen weer in de bak, zo onder de maan en sterren, was cool! Toch gaan wij t ijs en de sneeuw (wie weet) wel missen hoor... want als je dan binnen zit met n bakkie chocolademelk is da wel gezellig he !!

• 27 November 2011 - 07:15

Sabine:

Prachtige foto's!!
    Had ze ook al op fb gezien =) Ziet er heerlijk uit hoor en ik begrijp wel dat jullie zo lang hier blijven.
    xx