Daar zijn we weer - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer

Door: Reinier en Jolynn

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

05 April 2011 | Qatar, Doha

Zo mensen, het heeft even geduurd, maar hier zijn we dan weer met een update uit Qatar!

Inmiddels zijn Elvira en Jappie allang weer terug in Nederland, en hebben wij ook weer een kort bezoekje aan NL gebracht! Hoogtepunten van het bezoek van mn zussie zijn toch wel het leren kitesurfen en kitebuggyen van Jappie, de gezellige avondjes samen, en…. Het aanzoek! Elvira is hier op ‘slaapkamer 2’ ten huwelijk gevraagd op valentijnsdag! Erg leuk, en de dag erna meteen in de goud souq ringen uitgezocht en laten maken. Verder hebben we heerlijk gegeten bij Chingari’s een van de beste Indiase restaurants hier, geshopt in de souq, henna tattoos laten zetten en het land een beetje verkent. Erg leuk om het allemaal te kunnen laten zien! Fijn dat jullie er waren El en Jappie!

En op de avond dat ze weer naar huis vlogen, vloog Reinier mij (als passagier) naar Hongkong! Hij had een vlucht met een avond en een dag vrij in Hongkong, dus ben ik meegegaan om eens te kijken hoe geweldig het nou is! We hadden de pech dat het regende, miezerde, en mistig was.. Dus ‘the Peak’ hebben we niet bezocht, omdat alles in de mist zat, en ook de gondel hebben we overgeslagen. We zijn wel de stad ingeweest hebben onze ogen uitgekeken, de Man-Mo tempel bezocht en lekker Italiaans gegeten :-) of het voor herhaling vatbaar is, zijn we nog niet helemaal over uit!

En nu dus net weer terug na een weekje Nederland. Opa is 80 geworden, dus hebben we lekker een hapje met opa en oma gegeten. En de ouders van Reinier waren 40 jaar getrouwd!!! En die hadden een huisje in Limburg geboekt voor de hele familie. Het weekendje was erg leuk, gezellig met zn alle samen zwemmen, eten, spelletjes doen en… ziek worden! Whoops.. er heerste een vervelend buikvirusje waar niemand aan is ontkomen. Maar dat mocht de pret niet drukken, al met al was het heel erg geslaagd! Bedankt Jan en Marjolein!

En thuis aangekomen was het ineens 1 april.. Onze trouwdag! Een leuk tripje naar een exotisch oord zat er niet meer in qua tijd en planning, dus hebben we het heel simpel gehouden. We zijn heerlijk met zn tweetjes een nieuw strand gaan ontdekken, na 2 uur door de woestijn te rijden hadden we het gevonden, en het was prachtig! Na een beetje vliegeren en stoeien met de nieuwe camera hebben we de BBQ aangezet en zijn lekker gaan eten. Na een tijdje kregen we een gast (zie foto) waardoor vooral ik (Jolynn) het even echt niet meer leuk vond.. Maar nadat onze ‘vriend’ doodgeslagen en verdronken was, heb ik toch nog kunnen slapen in de achterbak van de auto. Ook wandelde er nog een woestijnvosje langs! We waren dus toch niet helemaal met zn tweetjes.. ’s Ochtends wakker worden door de opgaande zon, was weer prachtig en de rest van de dag hebben we dan ook heerlijk kunnen genieten! Bootje varen, op een luchtbedje dobberen, boekje lezen, en gewoon lekker van de totale stilte genieten. Wat de dag compleet maakte was dat Reinier voor het eerst met zn nieuwe Flysurfer kon kitesurfen!! Ik moet toegeven, tis een prachtige vlieger, en helemaal geweldig dat ie al vanaf 8? Knopen vliegt! Nu kunnen we ongeveer elke dag kitesurfen :-)

En als we dan verder kijken, komt ons volgende bezoek er al snel aan! Marloes en Joyce! We hebben er weer heel veel zin in, en gaan er zeker een feestje van maken. De gedroogde mango is al ingeslagen, en hopelijk durven ze nog te kamperen na onze bezoekjes van de dieren :-)

Hoe gaat het nu in NL met iedereen? We hebben tegenwoordig trouwens whatsapp met dank aan de Iphone van mn zus :D Dus iedereen met een android telefoon of Iphone… dit is ons nummer! +974 6631 6511

Liefs en warme (35 graden) knuffels!

Foto's bij dit verslag staan op:

Kopieer en plak de link in je adresbalk..

• 05 April 2011 - 10:02

Jolanda:

Leuk om weer een verslag van jullie te lezen. Gediciplineerd hoor :P Ik vind dat maar wat moeilijk! Gefeliciteerd met je zus en met je trouwdag. De henna van Elvira was echt heel mooi. Ik heb net de foto's zitten bekijken en die zijn weer harstikke gaaf ;-) Wat een enorme kite ey!

Ik wacht weer vol spanning op het volgende verhaal.

dikke tut ut fryslan!

• 08 April 2011 - 16:22

Joyce:

Hee een lekker vers verhaal! :) Leuk weer om te lezen! Veel dingetjes wist ik natuurlijk wel, maar altijd leuk om weer aan herinnerd te worden; dat leuke virusje wat we hadden :P
    Heerlijk dat jullie je trouwdag zo gevierd hebben, er gaat niets boven kamperen! Enne lachen van die kameelspin en dat woestijnvosje, Loes en ik liepen net die avond heerlijk van de lente te genieten en we zagen een konijntje en een kikker, lollig contrast! We hebben heel veel zin om te komen, vooral omdat we ons dan vol kunnen proppen met die mango :P Hahaha nee hoor, we hebben gewoon zin om twee weken bij jullie te zijn en allerlei gekke/relaxte/spannende/ontspannende dingen te doen! :)
    Tot over twee weekjes!

Knuf!

• 18 April 2011 - 10:20

Marloes:

Nog 5 daagjes! :D:D:D:D:D

• 06 September 2011 - 17:30

Suzan:

Hey jolynn en reinier
    Al weer veeeeeel te lang geleden...maar ik heb leuk nieuws te melden..ik heb een huisje gekocht en ik krijg over 2 weken de sleutel...lkkr klussen dus en dan genieten van mn nieuwe huisje...verder heb ik ook een hele lieve vriend sinds 2 maandjes dus met mij gaat alles goed :D
    Ik heb jullie nummer aangemeld op mn telefoon dus hopelijk kunnen we snel whatss appen dan kunnen we mekaar weer een beetje op de hoogte houden...wanneer komen jullie weer naar nl? Want dan kom ik jullie zeker even opzoeken.
    Tot snel... Dikke kuss Suzan

• 19 December 2011 - 16:41