Bezoek! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Reinier en Jolynn

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

21 December 2010 | Qatar, Doha

Hallo allemaal!!

Hier weer een update vanuit Qatar! En deze keer met ons eerste bezoek! Het was nog even spannend en afwachten of het bezoek wel zou kunnen vliegen, maar het is gewoon gelukt! De ouders van Reinier (Marjolein en Jan) zijn hier zondag de 19e aangekomen. Na alle sneeuwval in Nederland en Frankfurt en alle vluchten die niet doorgingen, en dan ook nog een nieuwe terminal in Qatar was het een hele opluchting om ze eindelijk hier in Doha te kunnen verwelkomen!

En dat is gelukt hoor!! Het is ons zelfs gelukt om een klein beetje alcohol te krijgen en zo hebben we de eerste avond rustigjes gevierd. Een prachtig verlichtte Boulevard over gereden en op tijd naar bed toe, want maandagochtend gaat de wekker vroeg voor een mooie stranddag!
Fuwairit was de bestemming, net voor dat we het strand opreden kwamen we nog wat kamelen/dromedarissen tegen. Altijd leuk voor een fotootje! Ik, Jolynn mocht zelfs even op een van de beestjes zitten. Best hoog nog!!

Op het strand hebben we heerlijk gerelaxed, gezwommen, Reinier gesnorkeld en vooral allemaal genoten! Onze Qataarse vriend Abdulla kwam ook nog even langs en had ons uitgenodigd om in zijn tenthuis een kopje thee te komen drinken. Maurice heeft ook altijd zin in een feestje dus ook die was van de partij! En als je Maurice zegt, dan zeg je pech met de auto… Het was nu 3x scheepsrecht.. Deze keer een platte band! En niet zomaar een platte band.. Whoops!! En helaas helaas er was van alles aanwezig bij pech.. Maar geen reservewiel.. Dus uiteindelijk hebben we de auto maar laten staan en Maurice meegenomen. Een heerlijke maaltijd laten bezorgen, en nog even boer zoekt vrouw gekeken.

Wat een eerste dag voor Jan en Marjolein! Vandaag hebben we iets rustiger aan gedaan. Reinier moet ’s ochtends leren voor zijn simulator test die eraan komt, dus ik ben met de schoonfamilie op pad gegaan, eerst naar de kapper en toen even de supermarkt. ’s Middags met zn allen weer even naar een ander strandje en dan eten in de souq! De souq was ook weer een belevenis op zich. We hebben zelfs Marjolein in hoofddoek met mondstuk gekregen! Jan was vooral onder de indruk van de oude mannen die met een kruiwagen rondlopen waarin ze kunnen slapen!

18 december was hier National Day, de Qatari zijn erg trots op hun land en hun volk, en dat wilden ze dan ook graag laten zien! Zie hier een filmpje van het vuurwerk langs de boulevard: http://www.youtube.com/watch?v=z2A7l9bCWqo

Verder reden ze allemaal in rijk versierde auto’s rond, met toeters en schreeuwende kinderen! Apart om ook mee te maken.

Veel succes in de sneeuw en de kou, ik hoop voor jullie allemaal dat het een witte kerst zal worden!!

Liefs!

Als jullie deze link kopieren en plakken dan krijg je alle foto's te zien: http://www.flickr.com/photos/55184667@N06/sets/72157625647199928/

• 21 December 2010 - 20:06

Mams:

Fijn dat ze toch konden komen, en het klinkt allemaal helemaal goed. Wie heeft zich daar laten knippen?
    Best wel moedig denk ik dan maar.
    En die witte kerst hier dat is nu haast wel zeker, ook leuk voor de verandering. Marjolein en Jan, heel veel plezier met onze kids en een mooie kerst en de beste wensen. Dia

• 22 December 2010 - 06:57

Grote Zoes:

Ooooh wat leuk allemaal toch.. :) En nog maar een dikke maand en dan mogen wij ook, jeeej.. :) Kan al helemaal niet wachten.. :) Lekker aan het strand, heeeel veel fotootjes maken (that reminds me, ik moet die lens maar eens gaan bestellen vandaag! anders issie er straks niet als we jullie kant op komen!!! zondeee!) En wat ik ook al gezien heb is dat ik henna wil!! Op die laatste foto, die vrouw heeft dat ook, en dat is natuurlijk wel het land er voor bij jullie! Ikke ooook!! Nou, geen witte kerst voor jullie dit jaar, maar we denken allemaal aan jullie als we door de witte plep rijden en door de bochten driften in plaats van sturen.. :S Dikke Koes, grote Zoes.

• 22 December 2010 - 07:33

Nichiej:

Nou wat erg om te zien, zo'n kerel met een kruiwagentje.. whahahha. Ik moest echt even aan mijn heerlijke bed denken, wat zijn we hier toch verwend en rijk eigenlijk.

Veel plezier met jullie gasten.

Liefs, Bien!

• 22 December 2010 - 16:55

Leny:

Nou, die witte kerst hier is nu wel zeker en het is hier verschrikkelijk mooi, jullie missen echt wel iets, maar wij missen de zon zul je misschien wel zeggen, daarom moet er ook afwisseling zijn in het weer.
    Het is me weer niet gelukt de foto's te vinden, dus wil je ze even gewoon mailen dan kan ik ze bekijken, ben wel erg nieuwsgierig natuurlijk, verder wensen Jef en ik jullie heel veel plezier daar en natuurlijk Fijne Feestdagen en alles wat wenselijk is voor 2011.

Groetjes, Leny