Oktober - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Oktober - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Oktober

Door: Jolynn

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

26 Oktober 2010 | Qatar, Doha

Buongiorno!

Daar zijn we weer met een update! Ik moest even spieken wanneer ons laatste verhaal geschreven was, maar dat was na een hele dag opt strand. En sindsdien is er weer van alles gebeurt! Dus daar komt ie..

Begin oktober ben ik (Jolynn) jarig geweest, wat we hier heel gezellig hebben gevierd! Een etentje met een berg vrienden bij een Indiaas restaurant! Toch nog lastig om een dag te vinden waarop iedereen kan. Doordat het allemaal piloten met vrouwen zijn, hebben ze allemaal een ander rooster. Maar we zijn uiteindelijk toch met zn 14en op 4 oktober lekker gaan eten. Het was erg gezellig, super gezellig sfeertje, heerlijk eten en ook nog leuke kadootjes! Op de dag zelf (5oktober) zijn we naar het strand geweest en hebben we samen heerlijk van de zon, zee en het strand genoten :-)

Het cadeau wat ik van Reinier heb gekregen, daar zijn we deze week druk mee.. Namelijk een duikcursus! We hebben al theorie gedaan en nu gaan we woensdag voor het eerst onder water in het zwembad oefenen! Heel spannend.. en dan donderdag en vrijdag de zee in! En er schijnen hier allerlei beessies onderwater te leven… De vis die we de vorige keer gezien hebben is een baby walvishaai geweest! Gaaf he?!

Verder nog even een update op het kitesurfen… Ik sta eindelijk op mn board! Dat heeft wel wat schaafplekken, blauwe plekken en kniewonden gekost.. Maar de waterstart gaat me nu gemakkelijk af. Wat mn volgende doel is, is om de wind goed te vinden en de kite netjes omlaag en weer omhoog te sturen, zodat ik ook wat langer als een paar seconden op mn board blijf staan :) Reinier daarentegen gaat als een speer! Die maakt perfecte bochtjes zonder moeite, en is ook al aant jumpen! Waar we normaal de enige op het strand zijn, was er laatst een dag in het weekend waarop goede wind was voorspeld, en zo waren er ineens wel 30 kites in de lucht, en zeker een auto of 60 op het strand!!! Waar komen al die kitesurfers ineens vandaan?!?! Erg gezellig en super vrolijk om al die gekleurde kites in de lucht te zien! En helemaal gaaf om te zien hoe goed Reinier is vergeleken bij de rest! *trots* Nu ik nog.. ;-)

Waar we beiden nog meer erg druk mee zijn, is de cursus Arabisch! Het is erg leuk, en ook best moeilijk. We leren gemiddeld 2 letters per les. En de eerste 2 maanden is dus alleen het alfabet leren. Maar het werkt wel! We leren steeds wat woordjes erbij, en het daadwerkelijke lezen gaat ook steeds beter. We hebben er allebei wel vertrouwen in dat we na het eerste level wel wat Arabisch kunnen lezen!

Dus 2 keer in de week Arabisch leren, een duikcursus, kitesurfen wanneer er wind is, en dan ook nog werken! Wij vermaken ons wel :) Dit weekend had Reinier een vlucht naar Rome, en een hele dag vrij daar.. Dus ik heb een ticket besteld en ben meegeweest! En wat was dat gaaf zeg.. Wauw! Het blijft altijd spannend om met een standby ticket te vliegen, zeker als ze maar 1x in week terug vliegen.. Maar alles is goed gegaan gelukkig! We zijn op zaterdagavond thuis om 11 uur vertrokken en kwamen rond 8 uur ’s ochtends in het hotel aan. Eventjes slapen om daarna om 11 uur de bus naar het centrum te nemen. Daar aangekomen scheen de zon ons al vertrouwd tegemoet! We hebben heerlijk de hele dag door de stad gelopen om allerlei interessante toeristische plekken te bekijken. Het pantheon, de Trevi fonteinen, het Colloseum van een afstandje, Het Sint Pietersplein en de kerk zelf. Er stond een ronde rij over het halve plein van mensen die graag in de sixtijnse kapel wilde kijken en in Vaticaanstad. Dus wij vonden het zonde van onze tijd om aan te sluiten, dus dat hebben we maar overgeslagen. We hebben ook de Engelenbrug en Burcht gezien (Castel St Angelo) gewandeld over diverse pleinen, lekker in de zon op een terrasje een drankje gedaan. Op een van de pleinen zaten allerlei tekenaars en artiesten, en daar hebben we een portret tekening van onszelf laten maken! Het resultaat is erg leuk, niet 100% lijkend, maar je kunt ons er zeker in herkennen, misschien een paar jaartjes jonger en wat slanker, maar verder toch heel erg leuk!!

Aan het einde van de dag zijn we de vanaf het Sint Pietersplein helemaal naar Piazza del Popolo gelopen en hebben daar een drankje en een pakkie tuccies gekocht, een heerlijk plekje met uitkijk over het hele plein gezocht en daar genoten van de laatste zonnestralen van de dag. ’s Avonds zijn we in een niet toeristisch gedeelte van de stad een pizzaatje gaan eten. Heerlijk en nog goedkoop ook! Een pizza met ham (jaja echte ham van een varken jammie! ) kostte maar 4 euro! En zo hebben we een geweldige dag afgesloten om daarna met de bus weer naar het hotel gebracht te worden en lekker moe in slaap te vallen. ’s Ochtends weer redelijk vroeg op om met de crewbus naar het vliegveld te gaan en daar moest ik een hele tijd wachten tot ik hoorde dat ik mee mocht! Spannend hoor.. Reinier vloog terug, en hij heeft het weer perfect gedaan! Ook nu kreeg ik weer een bezoekje tijdens de vlucht, blijft toch wel heel speciaal! Aangekomen in Doha moest Reinier blijven omdat hij nog een vlucht naar Dubai moest doen. Gekkigheid natuurlijk, maarja het was toch echt waar.

Zo en dat is het wel weer even voor nu!

Hoe gaat het bij Marloes en Joyce?? Met het huis?
En Evelien? Komt de baby er al bijna uit??
In Leerdam bij de dierenkliniek alles nog zn gangetje? Komt er nog een keekopdeweek aan?

Veel liefs en kussen voor iedereen die we nu niet zo vaak spreken. We komen snel weer naar Nederland! En ook veel liefs en knuffels voor degene die we wel vaak spreken! Haha

De link voor de foto's: http://www.flickr.com/photos/55184667@N06/sets/72157625245991406/

• 26 Oktober 2010 - 15:24

Bienebien:

=)

leuk dat jullie 't zo naar je zin hebben.
    zien uit naar dat jullie hier zijn.
    reinier heb ik ook al in jaren niet gezien :P

zijn jullie op tijd voor franks verjaardag of pas bij elfjes verjaardag?

koesssssssjjjjessss

xxx

• 26 Oktober 2010 - 16:04

Kajé:

Beste Jolynn en Reinier,
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag, Jolynn.
    Wat is Rome toch heerlijk.
    Ben vorig jaar met Marianne's verjaardag, ook in oktober met de kinderen naar Rome geweest.
    Net terug uit Barcelona en dat is ook een aanrader!
    Dapper jullie cursus arabisch.
    Groeten Kajé.

• 26 Oktober 2010 - 18:52

Jan En Marjolein:

Wat een heerlijk verhaal weer! En heel begrijpelijk dat jullie het naar je zin hebben. Leuk dat sportieve leven en ook nog een beetje hersenkraken en af en toe werken. tIs haast te mooi toch? Wat fijn dat we jullie binnen afzienbare tijd weer kunnen knuffelen! Zorg goed voor elkaar! Liefs.

• 27 Oktober 2010 - 12:37

Ilona:

Hoi hoi Reinier en Jolynn.

Zijn jullie het afgelopen weekend in Rome geweest?
    Zijn jullie Robert Jan niet tegengekomen. Die was dit weekend ook in Rome met een vriend.

Zo te horen hebben jullie je plekje gevonden in Qatar.
    Weten jullie al wanneer jullie naar NL komen?

Groetjes,

Ilona

• 27 Oktober 2010 - 17:21

Roald:

Hoi Jopie!!!
    Wat een gave verhalen weer, al had ik de meeste al gehoord ;-)

Rome is dus een aanrader? Toch maar eens een espressootje scoren daar...

(K) voor jou en de groetjes thuis.