14 uur strand! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu 14 uur strand! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

14 uur strand!

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

26 September 2010 | Qatar, Doha

Gisteren was het dan zover, een hele dag op het strand, van zonsopkomst tot zonsondergang. We waren dit al wat langer van plan, maar ja je moet er wel vroeg voor uit bed. En gisteren was de uitgelezen kans omdat ik toch al uit mn slaapritme was door twee nachtvluchten, en ik Jolynn in de auto kon stoppen en ze daar rustig nog even verder kon slapen onderweg. We hoopten dat het ‘s ochtends vroeg een stuk koeler en lekkerder zou zijn op het strand, zonder zand dat te heet is om op te lopen, en zonder een kletsnat-van-het-zweet-t-shirt voordat je ook maar een centimetertje hebt gezwommen.
Nou dat bleek te kloppen. Het voelde gewoon een soort koel aan in de ochtend, en het zand was heerlijk fris. Wel waren we nog wat slaperig maar toen de zon opkwam veranderde de hoeveelheid licht dat al gauw. De zon zagen we trouwens pas een hele tijd nadat ie al op was, vanwege de hoeveelheid vochtigheid en stof in de lucht. Toch wel een prachtig gezicht, weer een nieuwe dag gekregen!!
De zon was nog niet op, of een grote vis kwam langs zwemmen en een kijkje nemen. Hij deed mij erg denken aan een kleine haai, maar wat voor soort het dan precies was, geen idee. Hij was in ieder geval wel bijzonder!!
Toen besloten we dan maar snel het water in te gaan, om te kijken of we nog meer wild konden ontdekken onder de golven. En dat lukte hoor, na 20 minuutjes rondzwemmen met de maskers op, en heel veel bont gekleurde vissen gezien te hebben, zagen we op de bodem ineens een prachtige rog liggen. De staart was dun en makkelijk twee meter lang, en het lijf zelf in twee kleuren gevlekt. Zo’n indrukwekkend gezicht! Wij dus maar snel op de rem getrapt en er rustig op een afstandje een tijdje omheen gezwommen, totdat ie zelf besloot verder te gaan. Wat mooi!!
Na het snorkelen hebben we op het strand even lekker bijgeslapen, we waren allebei zo weg. Toen we daarna nog een stukje gingen zwemmen, krioelde er ineens wat langs Jolynn, zag ik uit mn ooghoek, en dat bleek een schattige gestreepte zeeslang te zijn. Die friemelde heel rustig langs en hebben we dan ook een tijd kunnen volgen, met het fototoestel er nog bij. Thuisgekomen zijn we er wel achter gekomen dat die beestjes toch wel erg giftig zijn (tot zo’n 10x giftiger dan een gewone slang). Maar goed dus dat we steeds een afstandje hebben bewaard.
Even later werd het nog meer feest toen er een zeewindje opstak dat uiteindelijk gewoon sterk genoeg was om te kunnen kitesurfen (en dat overigens tegen alle officiële windvoorspellingen in). Wat een geluk!!
’s Middags kwamen er 6 vrienden langs om met ons mee te genieten. Maurice met Andrea, en Gillian en Pete met Matt en Kelly. We hebben samen een stuk gezwommen en daarna Maurice zn barbecue aangeslingerd voor wat worstjes, burgers en maiskolven.. Lekkerrrr!
Om een uur of half acht was de zon alweer 2 uur onder, en zijn we dus voldaan en tevreden weer vertrokken. Een uurtje rijden en we waren weer thuis. Dat moeten we nog maar es een keer over doen!!!
Foto’s bij deze aflevering staan op: http://www.flickr.com/photos/54279538@N02/sets/72157625037641632/
LET OP: kopieer deze link in je browsers adresbalk, gewoon aanklikken werkt helaas even niet!

  • 26 September 2010 - 17:39

    Marjolein En Jan:

    Joh Reinier, wat een verhaal! Je hebt je vader de stuipen op zijn lijf gejaagd, die zei meteen: ik ga daar het water niet in eind december!
    Al met al zal dit wel een dag geweest zijn die jullie niet meer vergeten. Heel byzonder om bij zonsopkomst al op het strand te zijn en ruim na het invallen van de duisternis pas terug te gaan. En slapen op het strand is ook zo lekker, heerlijk om je te voelen wegzakken! Schrijf nog maar veel verslagen, we lezen ze met plezier.
    Dikke knuffel voor jullie beiden,
    Jan en Marjolein.

  • 27 September 2010 - 16:10

    Verdin:

    Waaaaauuuwww dat klinkt als een droom! Wat relaxed klinkt dat joh, gaan we dat ook doen als Loes en ik komen?? En de fotos zien er ook goed uit! Nog even over die slang he, hoe lang was dat beest ongeveer en op de foto kan ik niet goed zien wat zn kop is? Brrr dat klinkt eerder als een nachtmerrie :p Gaan jullie ook een onderwatercamera kopen? Dan kan ik me er vast op voorbereiden ;)

    Knuf! Joyce

  • 29 September 2010 - 12:28

    Reinier:

    Tuurlijk gaan we dat doen, hartstikke gaaf toch! Wij kunnen al nie meer wachten tot we terug kunnen gaan. Deze week ff veel werken overdag en s nachts, maar daarna 10 dagen erg rustig lijkt het.
    Sja die zeeslang was denk ik zo'n 70-80 cm lang en op de foto zit zn kop bovenaan, die steekt net een beetje uit t water om te ademen! Jeps een onderwatercamera moet er zeker komen. Heb net gehoord dat er waarschijnlijk wel een plek is waar ik hier zo'n aquapac kan vinden, waar je je camera waterdicht in kan doen. Leuk voor als we de rog weer tegenkomen of wie weet nog iets anders..!!
    Knufs terug!!

  • 02 Oktober 2010 - 16:05

    Wies:

    Hoi verre vrienden,
    Wat een leuk verslag van jullie lange stranddag!
    Van zonsopgang tot zonsondergang.
    Ik had al van Marjolein en Jan de verhalen en defoto,s gezien van jullie dag!
    Ik bewonder jullie gevoel om de vrijheid te vieren.
    Ben vandaag op de markt rommel geweest,heb vorige keer jouw leren jas verkocht aan een man met een klein hondje in zijn fietstas. Dit was een lief moment met dat hondje.
    Ik heb nu twee weken vakantie gehad,ben veel in Otterlo geweest, Marjolen is twee keer geweest elke keer konden we de hele dag van de zon genieten al werkend aan leuke poppetjes voor verschillende familileden
    Deze dag groet ik jullie vanuit een bewolkt Amersfoort. Liefs voor jullie twee. Wies.

  • 13 Oktober 2010 - 05:42

    Carmen:

    Hoi Jolynn en Reinier,

    Via google was ik op zoek naar snorkelactiviteiten in Doha, zodoende kwam ik op jullie blog uit! We komen dit weekend met een groep van zo'n 10 man naar Doha en zouden graag gaan snorkelen. Ik lees dat jullie een dag hebben gesnorkeld met veel vissen etc. Kunnen jullie me misschien wat informatie geven? Waar hebben jullie dit gedaan en waar hebben jullie de uitrusting gehuurd? Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

    Vriendelijke groeten,

    Carmen
    csep@live.nl

  • 20 Oktober 2010 - 07:13

    Evelien:

    Hey Reinier & Jolynn!

    Super leuk om jullie verslagen te lezen ... en tijd voor nieuwe verhalen!!? Heerlijk dat jullie samen zo genieten. Ik ga je ook nog even 'gewoon' mailen :-) Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2015

1399 dagen later...

19 November 2011

Dagtrip naar Film City en Brouq

05 April 2011

Daar zijn we weer

31 Januari 2011

Wintersporten!

21 December 2010

Bezoek!
Jolynn en Reinier

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 33363

Voorgaande reizen:

30 April 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: