Eerste Kitesurfsessie in Qatar - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Eerste Kitesurfsessie in Qatar - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Eerste Kitesurfsessie in Qatar

Door: reinier

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

05 Juni 2010 | Qatar, Doha

Vandaag was onze eerste poging tot een heuse kitesurfsessie hier!
De voorspelling voor de wind was een knoop of 11. Net genoeg om de Waroo 13m de lucht in te krijgen. Helaas hebben we nog geen kiteboard, dus zouden we gewoon lekker de kite de wind in sturen en ons dan door (/over) het water laten trekken.
Met de gehuurde Nissan Sunny reden we naar het strand, en Maurice kwam ook gezellig mee.
Op het strand aangekomen bleek het op deze zaterdag, ook al is het hier de laatste dag van het weekend, toch een stuk rustiger te zijn dan gisteren! Dat was dus mooi, lekker wat ruimte om de lijnen uit te leggen en te oefenen.
We kwamen er wel al meteen achter dat de wind niet hard genoeg was, maar toch maar even de kite uitgepakt en opgeblazen / ingehaakt, om es te kijken of alles nog in goede conditie was. En gelukkig was dat ook zo.. fijn!!
Toen toch maar even proberen te launchen, en na wat stapjes achteruit lukte dat ook nog! Wat gaaf om die joekel van n kite zo lekker stabiel in de lucht te zien hangen, aan harnas en al. Echt genieten!
Na wat heen en weer vliegen, Jolynn even ingehaakt in het harnas, en ook al is dat wat groot voor haar, kon ze toch ff de kite aanvoelen. Geen probleem! Tenslotte Maurice aan de kite gezet, en dat ging ook prima. Eigenlijk stond er een prima windje om heeeel rustig aan de kite en zn vlieggedrag te wennen. Maar zeker niet genoeg om er ook maar iets van trekkracht uit te halen.. dat houden we gewoon nog tegoed!!
Tijdens het kiten liep het strand wel steeds voller, niet alleen met water van het getij, maar ook met Indiase families en 4x4s! Dus toen de kite maar ingepakt, en zijn we snel even gaan zwemmen. Wat een water... 30 graden staat vermeld.. net of je in bad stapt dus eigenlijk. En het water is tot een kilometer de zee in nog geen meter diep.. ideaal dus om het kitesurfen goed te gaan leren. Hoe stoer om zo'n mooie plek zo dichtbij te hebben!!!

Na het zwemmen lekker teruggereden, om half 7 is het namelijk al donker! Daardoor zaten we met de Nissan Sunny nog even vast in het mulle zand, maar dat was gelukkig gauw opgelost met hulp van toesnellende locals!

Vanavond zullen we weer heerlijk slapen! Morgen een dagje training, en wie weet ook nieuws over de aan te schaffen auto.. we gaan voor een 4x4 pickup van een paar jaar oud, kunnen we straks heerlijk het hele land en alle stranden mee gaan verkennen..

Tot gauw!!

Foto's bij deze aflevering staan op:

• 06 Juni 2010 - 20:59

Buuferd:

echt cool dat kyte dingest! leuk ook die foto's kmis alleen een meisje in rode broek ;)

• 06 Juni 2010 - 20:59

Buuferd:

O het is kite....excuus!

• 07 Juni 2010 - 06:08

Grace:

Jullie zijn lkkr bezig zeg!Toppie!
    Hoe staat het met de auto?

xx

• 07 Juni 2010 - 07:14

Leny:

Ziet er goed uit, maar ik mis Jolynn, waar is ze? ging ze niet mee?

• 07 Juni 2010 - 08:10

Jolynn:

Ik was wel mee hoor :-) alleen ik stond heel stom op de foto in de zwembroek van Reinier.. dus die mocht niet online van mij :D maar er zullen meer foto's volgen! Vandaag is Reinier jarig, dus we gaan alles in gang zetten voor een BBQ on the beach party!!

tot snel! x