Feest! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Feest! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Feest!

Door: Jolynn

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

08 Juni 2010 | Qatar, Doha

Hallo daar allemaal!!

Wat leuk om te zien dat iedereen meeleest in ons avontuur! Heel erg leuk. Iedereen die een vaste telefoon aansluiting heeft, waarvan we nog geen telefoonnummer hebben, moet die even doorgeven. We kunnen met skype naar vaste nummers in heel Europa bellen! Ik mis jullie allemaal namelijk al wel heel erg…

Mijn eerste week hier is alweer om, en wat gaat de tijd snel zeg! Allerlei dingen regelen, en alles gaat zooo langzaam.. Pff wennen hoor! Maar zo ver is het allemaal geweldig!

Ik heb inmiddels een gedeelte van mn medische check gedaan, röntgenfoto en bloed geven. Daar hoor je dan verder niets meer van, dus het zal wel goed zijn. Vandaag moest ik weer naar een ander kantoortje om te bepalen welke bloedgroep ik heb. 20 Riyal en 5 minuten verder was het al klaar! Echt een recordtijd! Toen weer langs een ander vrouwtje om door te geven dat ik alles braaf heb gedaan en nu mag ik morgen voor vinger afdrukken. Dan is het nog eens 3 dagen en dan mag ik alst goed is weer gewoon het land ook uit! Ook fijn.

Wat we hier allemaal meemaken is ook erg leuk om te vertellen, maar ik zal vast waarschuwen, het is om jaloers op te worden… Onze overbuurvrouw is jarig geweest en dus zijn we met zn alle uit eten geweest bij een Marokkaans restaurant, heel erg gezellig en ze hadden ook gewoon kipspiesjes met friet voor mij :). En daarna nog een heerlijke verse fruitshake op een terrasje! Reinier zijn verjaardag was gister, dus ik moest wel iets zien te regelen. Uiteindelijk is het gelukt om een bosje bloemen, slingers en ballonnen te vinden, en zo heb ik hem dan ook kunnen verassen. Om het te vieren zijn we met een groep vrienden naar het strand gegaan en hebben een heuse Beach BBQ gehouden! Heerlijk vlees op de BBQ, komkommer en tomaatje erbij, de zomerse top 100 aan en het feest was compleet. Klein detail is dat de auto (van Maurice) de koelbox en de muziek moest fabriceren en toen we weg wilden dus ook niet meer startte… Hahaha oops! Maargoed uiteindelijk zijn we geholpen door hele aardige Qatari’s en hebben ze de accu weten op te laden en konden we weer terug. ‘s ochtends hebben we met zn alle bij het zwembad nog voor hem gezongen, en kregen Reinier en ik de Koninklijke hoofdtooien op, gemaakt van handdoeken! Zie de foto’s ;-)

Dat waren dus al 2 dagen feest. Alle andere dagen zijn ook feest, wakker worden beetje zwemmen en zonnen, wat dingen regelen en dan lekker naar het strand of een beetje shoppen.
Reinier zn vluchten zullen binnenkort wel gaan beginnen, dus dan zullen de dagen er toch wel anders uit gaan zien, maar voor nu is dit heerlijk! We gaan als de planning klopt komende maandag verhuizen naar het andere huis, ik ben heel erg benieuwd want heb het nog niet gezien.. Dus dan zijn we weer druk met alles inpakken en verhuizen!

Een andere highlight is het uitzoeken van een geschikte auto.. We hebben een keus kunnen maken en het is de Ford F150 geworden! Heel erg gaaf dus.. Morgen ochtend gaat ie voor een check en als alles goed is rijden we morgenmiddag in onze eigen auto rond!! Voor mij heel fijn ook, omdat ik niet met de huurauto op pad mocht. Geeft me een stuk meer vrijheid!

Mailtjes met jullie verhalen vinden we ook heel erg leuk, jolynnvdhout@gmail.com en rc@duffelen.net houden we dagelijks in de gaten!

Veel liefs en warme knuffels uit het hete Qatar! (47 graden)

Foto's bij deze aflevering staan op:
http://www.flickr.com/photos/rcvd/sets/72157624107474433/

  • 08 Juni 2010 - 18:22

    Sabine:

    Ik mis jou ook hoor...
    Je hebt mn nummer he? :)

    KUS!

  • 09 Juni 2010 - 20:54

    Joyce:

    Heee Jo en Reinier!
    Jullie hebben allebei de gave om te schrijven! Echt toffe verhalen over al jullie belevenissen, leuk om te lezen! Zo leuk dat ik ze altijd met een groene kop van jaloezie aan het lezen ben :P Maar goed, jullie moeten me ff updaten over jullie nieuwe ride; hoe bevalt ie? Lomp comfy zeker? Enne Jolynn, heb je nog blauwe vingers van je vingerafdruk zetten? Dan kunnen we elkaar de hand schudden, echte Blauwvingers weetje ;)
    Nou ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal! Knuffels vanuit een verkiezingsgek NL!

  • 10 Juni 2010 - 13:08

    Leny:

    Leuke foto's en zo te zien hebben jullie het wel naar je zin, voor ons lijkt het net alsof jullie op vakantie zijn, dus het is nog niet opvallend dat jullie daar echt wonen. Is het niet een beetje te warm daar, ik geloof niet dat het geschikt voor mij zou zijn zo heet.
    Ik zou zeggen, genieten maar.

  • 13 Juni 2010 - 11:37

    Mr.Martini:

    hey hallo,

    ff checken op het internet hoe het met jullie gaat. Erg vervelend als ik die foto's zo zie ha ha ha. Top! Hoop dat het een enorme leuke ervaring gaat worden. Zal nog wel even duren voordat het ritme erin zit; settelen, alweer verhuizen lees ik, nieuwe mensen ontmoeten, werk etc etc. Maar vooral blijven lachen he ;-)

    Grtz & X

  • 14 Juni 2010 - 09:19

    Je Vader:

    Nou als ik dit zo lees hebben jullie er geen spijt van en gaan jullie nog een hele mooie tijd tegemoed.hier ook alles goed we zijn hard bezig en het schiet al aardig op ze zijn nu bezig de muren mooi aan het maken en daarna beginnen ze met de vloer dat wil niet zeggen dat het bijna klaar is maar we houden jullie op de hoogte.begin september ga ik twee weken naar nederland en blijf dan weer bij Elvira en Jasper dur dat is iets om naar uit tekijken.
    we houden jullie op de hoogte groetjes Took en Bert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2015

1399 dagen later...

19 November 2011

Dagtrip naar Film City en Brouq

05 April 2011

Daar zijn we weer

31 Januari 2011

Wintersporten!

21 December 2010

Bezoek!
Jolynn en Reinier

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 33360

Voorgaande reizen:

30 April 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: