Salam Aleikum! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Salam Aleikum! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Salam Aleikum!

Door: Jolynn

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

24 September 2010 | Qatar, Doha

Hallo luitjes!!

Daar zijn we weer :-) Twas weer hoog tijd voor een nieuw verhaal. Dus daar komt ie dan!
Inmiddels is de ramadan over, en kunnen we weer lekker alles eten en drinken waar en wanneer we willen. Nouja alles… geen varkensvlees natuurlijk! Dus ook geen frikadellen..

In het begin van september ben ik (Jolynn) 10 dagen in Nederland geweest, veel van jullie heb ik kunnen zien en even lekker mee kunnen bijkletsen! Bedankt voor alle gezelligheid en alle verwennerij!! Ik heb een paar leuke foto’s online gezet van de bezoekjes. In de periode dat ik weg was heeft Reinier een paar keer kunnen kitesurfen en lekker dagen opt strand kunnen liggen, weinig gewerkt dus! Nu het einde van de maand er is, heeft hij het een stuk drukker! En ik dus ook.

Ik werk alle dagen dat Reinier werkt ook. Bij de dierenkliniek hier in Doha. Reinier had er al een klein stukje over geschreven, maar ik kan erbij zeggen dat het erg leuk is en dat ik elke dag weer met een nieuw verhaal thuiskom! Het enige wat ik toch nog wat moeilijk vind is de taal. Sommige mensen spreken zo goed Engels dat ze te snel voor me gaan en veel te moeilijke woorden gebruiken en anderen kunnen juist weer geen woord Engels, en dan moeten we er ook uit zien te komen. Eg grappig toen laatst 3 dames in burka met een drachtige poes kwamen en wij vragen hoelang ze al drachtig was, kregen we het antwoord dat de poes voor de ramadan getrouwd was!!! Hoe komisch..
Verder komt er elke dag wel een Nederlandse klant, dus dan kan ik alles lekker vertrouwd in het Nederlands uitleggen!

Vandaag heb ik een yoga klas meegedaan.. Ook erg interessant, maar echt niets voor mij hahaha!! Daar moet je wel heeeel lenig voor zijn. Misschien in de dagen dat ik nog op turnen zat, was het me wel gelukt, maar nu voel ik al mn spieren al protesteren.

Verder zijn we bijna elke vrije dag wel op het strand te vinden, lekker zonnen, vliegeren, snorkelen, en bbqen! Wat wil je nog meer?? :) Het strand wat nu ons favoriete is, heet Fuwairit. Je kunt het in google maps opzoeken. Prachtig wit los zand, groenblauwe zee en ook hier weer niemand anders te bekennen. Het snorkelen hier is ook prachtig, veel vissen gezien en zelf een rog van wel 60-70cm! Das toch wel even schrikken hoor..

Wat alweer een tijdje geleden is maar zeker het vertellen waard: Ik ben begin van de maand met Reinier mee geweest naar de Malediven!! Heel erg stoer om in het vliegtuig te zitten wetende dat Reinier de piloot is die de kist omhoog vliegt!! Tijdens het vliegen had hij zelfs nog even tijd om naar mij toe te lopen en ff gedag te zeggen.. Dus ik voelde me meteen heel erg belangrijk haha voelde de mensen al kijken naar wie die knappe piloot ging.. :)
Op de Malediven was het prachtig! We zijn smiddags meteen opzoek gegaan naar een strand, en hebben daar heerlijk gezwommen en gesnorkeld. Een prachtige zonsondergang bekeken, en daarna in een lokaal restaurantje/caferariaatje wat gegeten. Niet aan te raden trouwens.. Ieks! Niet lekker.. Na een cocktailtje (met alcohol deze keer) bij het zwembad, lekker ons bedje in gedoken en de volgende ochtend weer terug gevlogen! Voelde toch wel als een lange vakantiedag, heerlijk!

Wist je dat: Reinier vandaag terug is van zijn langste vlucht ooit? 9:35min lang!
Wist je dat: Het nog steeds dagelijks rond de 40 graden is?
Wist je dat: Reinier het liefst elke avond het Nederlandse nieuws download en bekijkt?
Wist je dat: Jolynn een cursus Arabisch gaat volgen?
Wist je dat: Wij eind November weer naar Nederland komen?
Wist je dat: We ons eerste bezoek krijgen met de kerst?
Wist je dat: De zon om 5 uur ’s ochtends al op is? En wij dit gaan bekijken vanaf het strand morgen?
Wist je dat: hier alle foto's weer te vinden zijn? http://www.flickr.com/photos/rcvd/sets/72157624900946043/



  • 24 September 2010 - 18:43

    Mams:

    heey leuk verslag en leuke foto,s. het was ook heerlijk om je weer even hier te hebben, maakt het allemaal wat minder errug, haha, ik weet dat je gelukkig bent...en reinier vast ook xxx

  • 24 September 2010 - 19:11

    Zoessss:

    Oooh wat een leuk verhaal en wat een mooie foto's! Ik vond het echt superfijn je weer ff in ons koude kikkerlandje te hebben.. En gelukkig duurt de volgende keer ook niet lang meer!! Zo lijkt de afstand ineens ook een stuk minder groot.. :) Ik kan ook niet wachten om jullie op te komen zoeken! !

  • 24 September 2010 - 19:12

    Zoesss:

    Ennnn, ik had er iets in het arabisch onder geschreven, maar dat pakt deze website dus niet.. Jammerrr! Koes van Zoess!

  • 24 September 2010 - 21:46

    Joost:

    leuke foto's, ik ben blij dat je arabisch gaat leren, good 4 U.
    kissies
    Joost

  • 25 September 2010 - 12:50

    Grace:

    Hoe makkelijk kan het zijn......iv pole, hahaha, je moet er maar op komen!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 27 September 2010 - 07:52

    Leny:

    Leuk om weer een verhaal van jullie gekregen te hebben, het is daar ongelooflijk mooi en lekker warm, genieten op het strand is iets waar ik ook wel voor te porren ben, maar het is me net te lang vliegen, fijn dat jullie het samen zo goed hebben daar, ik kan de link met de foto's niet openen, maar probeer het morgen of overmorgen nog wel een keer, misschien lukt het dan wel.
    Heel veel groetjes van Leny en genieten maar.

  • 27 September 2010 - 16:22

    Verdin:

    Heee das leuk! Van die goeie ouwe wistjedatjes! :D alleen die van het nos journaal en de zonopkomsttijd wist ik niet! De fotos van de Malediven had ik al gezien, en ik ga ze niet nog een keer kijken, weetje hoe verrekte jaloers ik dan word! :p Enne we vonden het heel leuk dat je er was Jo! Ik heb nu al zin in eind november!!!!!

    Knuf, Joyce

  • 27 September 2010 - 19:50

    Reinier:

    Nouuuuu niet bang zijn voor die slang hoor, die was hartstikke schattig, zwom heel rustig langs!!! En ook niet jaloers worden, kom gewoon langs dan gaan we t allemaal lekker samen nog een keer over doen!
    Jep november/december word leuk... lekker sinterklaasen ook!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2015

1399 dagen later...

19 November 2011

Dagtrip naar Film City en Brouq

05 April 2011

Daar zijn we weer

31 Januari 2011

Wintersporten!

21 December 2010

Bezoek!
Jolynn en Reinier

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 33367

Voorgaande reizen:

30 April 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: