Qatar, here i am ;-) - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Qatar, here i am ;-) - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Qatar, here i am ;-)

Door: jenrinqatar

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

31 Mei 2010 | Qatar, Doha

Hallo allemaal!!

Zoals de titel al zegt.. IK BEN ER!! En wat is het hier gaaf!!

Vrijdag ben ik vanaf Frankfurt naar Doha gevlogen. Ik ben eerst helemaal in Frankfurt afgezet door Joyce en Marloes, Thanks meiden Twas gezelli in de auto! En toen inchecken.. Bleek dat ik mega relaxt als Business class mocht vliegen, dus voordat ik plaats kon nemen op mn stoel was mn eerste drankje al besteld. Een stoel die je in alle richtingen kon verstellen, heel veel films om te kijken, en allerlei muziek om uit te kiezen.. Heel vervelend allemaal hahah (not).

En toen kwam ik hier met een kleine vertraging aan. Onderaan de trap van het vliegtuig stond een mevrouw met mijn naam op haar bordje. Ik mocht meteen meekomen, en kreeg de snelle route! Een stuk of 300 man moesten in de rij voor de paspoort en visum controle, en ik was 10 minuten later al buiten! Bagage en alles was al geregeld. Dus toen naar buiten, en daar zag ik Reinier al staan! Eigenlijk mag je hier op straat niet knuffelen en dergelijke, maar ik kon het echt niet laten... Dus ik vloog in zn armen :-) geloof ook niet dat iemand er problemen mee had gelukkig.

Toen naar ons nieuwe (tijdelijke) huisje! En dat is mooi! Wauw.. een hoop kamers, badkamers, flatscreens, alles erop en eraan! Even snel skype-bellen naar de moeders, en toen maar het bedje opzoeken. Kheb heerlijk geslapen!!

De volgende ochtend moest Reinier weer naar cursussen, en dat is tot nu toe eigenlijk elke dag. Tot een uur of 1 of 3, en dan issie er al weer. En ik vermaak me in de tussentijd ook wel. Lekker zwemmen in het zwembad, beetje proberen een kleurtje te krijgen, en naar de sportschool! Gister zijn we met wat vrienden naar het winkelcentrum 'villagio' geweest, erg groot en luxe. Maar gelukkig zit er ook gewoon een vertrouwde H&M en de Zara.. Na het shoppen zijn we naar de lokale markt geweest de Souq heet dat. Ook erg leuk, maar veel troepies en prullen en stink kraampjes enzo.. haha.. We hebben de eerste keer in een Libanees restaurant gegeten, en gister in een Thais restaurantje. Het was allebei goed te eten! Dat zie ik dus ook wel zitten.

Zo meteen moet ik voor een soort van medische keuring naar een kantoortje. Ze willen hier van iedereen een rontgenfoto van je borstkast, bloed afnemen, en vinger/hand afdrukken! Er is verteld dat het daar erg druk kan zijn, dus ik ben eens benieuwd!

Hoe is het met iedereen daar in het koude Nederland?? Wie komt er als eerste op bezoek??? :-)


Liefs Jolynn

  • 31 Mei 2010 - 08:28

    Leny:

    Fijn te horen dat alles goed is gegaan, 't is toch altijd afwachten.
    Fijn dat het huis ook goed bevalt, genieten maar, de groetjes aan Reinier en de poesjes

  • 31 Mei 2010 - 08:30

    Buuferd:

    hey buuferd!

    je verslag had ik natuurlijk al ff live over de telefoon gehoord. Ik las net een reactie van je pa, dat je alles alleen heb geregeld en zo....en dat is voor mij ook iets wat ik mega knap vind. je bent echt een doener en een doorzetter en nog leuk en echt ook! Je zal je "ik wil het nu" nivo iet wat omlaag moeten stellen daar maar ik weet zeker dat je daar snel een draai aan gaat geven want zo creatief ben je wel. Fijne dag vandaag! enne BERT/PA de groeten van de buuf!

  • 31 Mei 2010 - 15:44

    Anne:

    Toppie om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Zijn je kittys al aangekomen?
    Nou...geniet maar met volle teugen!
    Knuffie van Anne

  • 31 Mei 2010 - 15:54

    Jolynn:

    Hi Anne,

    Ja de katten waren er al een week eerder als ik! En die hebben het heerlijk naar hun zin gelukkig. Ze hebben hier een veel groter huis, en de airco houdt ze lekker koel! De reis is ook goed gegaan, 2 van de 3 hadden werkelijk nergens last van, alleen Grover heeft wel even in een mega stress/shock toestand gezeten.. Maar ook hij is weer helemaal happy inmiddels!

    Hoest met jou? Groetjes

  • 31 Mei 2010 - 17:27

    Mam:

    Hi, ben benieuwd wat je vandaag allemaal weer hebt gedaan, blijf maar steeds aan je denken uiteraard! Ennuh pas nou op met in zijn armen vliegen in het openbaar, doe dat maar lekker in het gigageweldig luxe apartement. Kusjes mam

  • 01 Juni 2010 - 07:51

    Jolanda:

    Hey Jolynn!

    Wat een avontuur hey :) Je word bijna behandelt als royalty :P Ben blij voor je dat alles kids is en het eten lekker! Ben ook erg benieuwd naar je ontdekkingsavonturen in Doha. Veel plezier :)

    ben jaloers! haha (op een gezonde manier hoor ;-))

    dikke kus van Jo

  • 01 Juni 2010 - 14:16

    Kurt:

    Klinkt goed Jo!Verhaal komt zo uit een deca-docu-serie... Walgelijk, maar wel lekker. Doe Reinier de groeten en vast proficiat met je verjaardag, over een daggie of zes. Denk er aan, niet te veel knuffelen op straat, want dan wordt je minder knuffelbaar gemaakt door die olijfgroene mannetjes. Smiles Atom Ant

  • 01 Juni 2010 - 14:56

    Wies:

    Hallo Jolynn en Reinier,

    Wat een prachtige verhalen kunnen jullie maken na al jullie ervaringen,ik zit te genieten!!!
    Heerlijk dat jullie bij elkaar zijn,super!!!
    Echte wereldmensen zijn jullie,dat weet ik nu al,voor jullie is
    Nederland veel te klein!
    Zorg goed voor elkaar en geniet van jullie avontuur.Ik volg het graag! liefs Wies.

  • 02 Juni 2010 - 08:50

    Nichiej:

    Boehoe
    Mis je nu al.

    Maar.. wat heerlijk om te lezen dat het zo lekker is daar! Eindelijk is het hier ook een beetje lekker weer.
    Niet verbranden in de zon he?!
    NOU GENIETEN MAAR na al het harde werk om alles te regelen.

    Knuf aan Reinier en alvast gefeliciteerd, voordat ik het weer vergeet.

    Dikke koes!
    Liefs, Sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2015

1399 dagen later...

19 November 2011

Dagtrip naar Film City en Brouq

05 April 2011

Daar zijn we weer

31 Januari 2011

Wintersporten!

21 December 2010

Bezoek!
Jolynn en Reinier

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 33341

Voorgaande reizen:

30 April 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: