Weer een week voorbij! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij!

Door: Jolynn

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

16 Juni 2010 | Qatar, Doha

Hi Guys!!

Hoe is het met iedereen in Nederland?? We hebben het hier nog best erg druk, dus we komen er niet altijd aan toe om iedereen te bellen, maar dat gaat vast nog veranderen. Paar dingetjes waar we druk mee geweest zijn: Het verkrijgen van mijn Residence Permit! Ik heb em eindelijk hoor!! Dus ik mag het land weer uit. En de dag erna op pad voor mijn rijbewijs. Je kan in NL een internationaal rijbewijs kopen, die is 1 jaar geldig, alleen zijn ze het in Qatar daar niet mee eens, dus is het hier maar 2 weken geldig. Om je een beeld te geven hoe de dingen hier geregeld worden, de route naar mn rijbewijs:

Allereerst heb je je verblijfsvergunning nodig. Dan mag je naar het Traffic department, dat is niet zo ver weg, maar met alle gekte en drukte op de wegen hier ben je toch zo een half uur tot 3 kwartier onderweg. Daar aangekomen was ik blij dat Reinier het al had gedaan, en daardoor wisten we de weg! Eerst een formulier ophalen, pasfoto eraan nieten en dan naar een ander kantoortje ergens in een van de omliggende gebouwen, daar hadden ze kopieen nodig van alles wat je kan bedenken. Ook gelukt, en toen moesten ze een letter of objection hebben dat iemand het dus geen probleem vond om voor mijn rijstijl verantwoordelijk te zijn. Handig genoeg kon dat mannetje er 1 voor ons typen en wilde Reinier wel mn sponsor zijn! Ook weer gelukt. Dan de volgende stap, naar een ogentest. Maar eerst bij iemand anders aanmelden, die zet een krabbel en dan mag je gaan zitten. Ik moest 6 letters opnoemen en toen was het klaar. Score 6 van 6 goed, dus geslaagd (in 10 seconden haha!) Met alle papieren terug naar de beginbalie, en die waren net dicht. Gaf niet want schijnbaar moesten we nog een akkoord krijgen van een bepaalde “Captain” die zou in gebouw a zitten, waar hij niet was, toen in b, waar hij ook niet was en uiteindelijk na een tijd zoeken toch iemand gevonden die ons wel wist te vertellen waar hij echt zat! Zonder op te kijken of met zn theekrans te stoppen kregen we ook van hem een handtekening, en toen was alles binnen 10 minuten geregeld! 250 Riyal en nu mag ik ook rondcrossen in onze nieuwe bolide!!! Check de Flickr pagina voor foto’s!

Uiteraard zijn we een roadtripje gaan doen, en hebben de auto van alle kanten op zn mooist op de foto gezet ;-) Erg leuk! We zijn bij het strand van Al Thakima geweest, weer wat anders als Al Wakra, niet zo mooi om te zwemmen maar wel leuk om te zien dat er ook bomen zijn. Het is hier namelijk allemaal wel erg droog en kaal!

Wat er allemaal nog meer gebeurd… Reinier heeft 2 observatie vluchten gedaan. Jammer genoeg middenin de nacht, dus dan heb je vooraf een beetje gekke tijd en als hij terug komt helemaal. Slaap inhalen en dat soort dingen! En ik zit hier dan een avondje alleen met de katten.. en tja wat voor spannend kan er dan gebeuren……. Nou er viel een dikke vette KAKKERLAK van het plafond, net toen Reinier 2 minuten weg was!! Whaaaahhhh ik schrok me dood.. Hij was echt heel groot. Gelukkig heb ik mn eigen (3) killers ook hier!! Jessy sliep gewoon verder, Chester zat er bij en keek er naar, zelfs toen de kakkerlak besloot om maar over hem heen te rennen!!!! Ieuw.. Maar gelukkig is Grover ook mee, en die is toch wel mn held! Hij heeft de kakkerlak achtervolgt, geslagen, gebeten, en mee rond gegooid!!! Uiteindelijk bedacht de kakkerlak om onder een van de banden van de kitebuggy te schuilen, wat goed werkte.. De katten konden er niet meer bij, en na een paar keer met het wiel eroverheen gereden te hebben hoorde ik *krak* :D Hij was dood :D:D In een bakkie, buiten de deur en elk half uur even checken offie wel echt dood was hahahah! Wat een avonturen he ;-)

Verder blijven we natuurlijk gewoon rasechte Hollanders, en hebben we dus ook hier in een apart gebouw bij de Souq de voetbalwedstrijd van Nederland tegen Denemarken gekeken! Ze hebben hier speciaal voor het voetbal een mega HD scherm gebouwd, allemaal ligstoeltjes en kussens erbij, eten en drinken te koop en alles heerlijk airco gekoeld! Wij hadden ook nog een Deense vriend mee, die had alleen met de uitslag wat moeite ;-) Trouw als een echte Hollander hebben we ons uitgedost in het oranje en rood-wit-blauw! Ook hiervan zijn de foto’s het bewijs. Na de wedstrijd werd Reinier nog kort geïnterviewd voor een van de tv zenders hier, ook erg leuk! En heeft hij hup Holland hup gezongen :D Straks word ie nog ontdekt!! :D Als laatste klap op de vuurpijl werden we aangesproken door een man die ons herkende als Nederlanders door de oranje kleding, en hij was zelf ook Nederlander.. rara waar kwam hij vandaan, jawel uit Amersfoort! Hoe toevallig is dat! Erg leuk dus.

Dat was het weer even voor nu.. We willen wel erg graag bezoek krijgen, dus iedereen die van plan is te komen, trek je agenda dan kunnen we gaan plannen!!!

Veel liefs en groetjes uit Qatar!

Foto's bij het verslag staan op

• 16 Juni 2010 - 21:56

Joyce:

Een Krakkerlak!! Wgaahaha

• 16 Juni 2010 - 22:01

Marloes:

Woooow dus Grover is wel ECHT stoer als het erop aan komt! Je redder in nood :D haha

Kunnen we ergens dat interview nog terugzien met Reinier? Lijkt me wel heel lollig :)

En jullie ride... sick hoor! Wat een stoere bak. Geniet ervan!! Over 2 jaar moet 'ie weer weg zeker... :'(

knuf!

• 17 Juni 2010 - 05:32

Flora:

Hee Jolynn en Reinier,
    Wat een verhalen allemaal! Geweldig om af en toe over jullie avonturen te lezen.

Groetjes,

• 17 Juni 2010 - 06:27

Jolanda:

Hey Jolynn! Wat een auto hey! grote bak. Ik hoorde al van wat docenten op school dat vrouwen niet zoveel mochten daar - onder andere autorijden, maar dat mag jij gelukkig dus wel! Wat een gedoe ey 8-] maar ja, daar doe je natuurlijk niet zoveel aan. Ik hoop voor je dat de kakkerlak geen vrouwtje was? Dan willen ze namelijk nog wel eens de eieren laten vallen als ze worden geplet. En die zijn aardig resistent tegen van alles en nog wat. Ahum - niet zodat je je zorgen gaat maken maar toch ^^

dikke kus hier uit Nederland!

Groetjes, Jo

• 19 Juni 2010 - 09:23

Mams:

Heey buitenlanders, verhalen te over, maar gelukkig allemaal positief behalve die kakkerlak dan. Ben een btje eraan gewend dat jullie zo ver weg wonen, maar mis onze gezellige etentjes wel. En op bezoek komen zal voor mij nog wel even duren, kan niet tegen hitte...
    misschien als het winter is. xxx mams

• 19 Juni 2010 - 15:04

Bas:

Hallo Jolynn ,

Leuk om te lezen dat alles goed met jullie gaat. blijf jullie volgen. Zo'n zuinig karretje kon me ook wel bevallen:). Groeten Bas.