Spannend.. - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Spannend.. - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Spannend..

Door: jenrinqatar

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

22 Mei 2010 | Qatar, Doha

Vandaag is een errug spannende dag.. het is nu 11 uur s avonds en ik ben net op t vliegveld geweest om heel belangrijke lading af te halen… maar helaas was de vlucht, ook al heb ik gezien dat ie op tijd vertrokken was, met 45 minuten vertraging geland.. dus ik heb de papieren kunnen afgeven, maar ben nu weer thuis om te wachten. Veels te spannend is dit hoor!!

De afgelopen dagen is er natuurlijk nog veel meer gebeurd.. de firefighting training op woensdag de 12e was het eerste. Dat duurde allemaal niet lang, we hebben allemaal met een poederblusser 2 brandjes geblust, en daarna nog een rookdemo bekeken, hoe snel een cabine opvult met rook als er een vuurtje gaande is… snel dus!
Twee dagen vrij daarna, die ik goed heb gebruikt om voorbereidend werk te doen voor mn technische examen over de Airbus A320 en de simcheck op zondag.
Daar tussendoor kwam nog het bericht dat onze verblijfsvergunningen klaar waren. Nu hebben we dus een officieel visum voor een jaar, en daarmee krijg je toegang tot alle services die je maar kan bedenken, zoals een permanent rijbewijs, een creditcard, een exit permit (hiervoor mochten we officieel niet eens het land uit) enzovoorts! Ik kon nu ook de aanvraag indienen voor het visum van Jolynn, wat ik meteen gedaan heb. Het zou met 2 weken klaar moeten kunnen zijn, maar het kan iets eerder zijn. Ben heeeel benieuwd!
Op zaterdag dus het A320 technische examen, en dat was goed te doen, binnen een uurtje gepiept. De simcheck was behoorlijk druk en gecompliceerd maar ging uiteindelijk prima. Nu heb ik dus de benodigde testen gedaan waarmee ik de A320 op een Qatari vliegbrevet kan krijgen, zodat ik daarmee de snelle conversie cursus naar de A330 kan gaan doen.
Op maandag en dinsdag weer 2 vrije dagen, maar die werden opgevuld met het regelen van meer papierwerk, de cargo autorisatie voor Jolynn, zwemmen, zonnen enzovoorts..
Op woensdag 19 mei was het examen voor de lokale luchtverkeersregels aan de beurt, wat ook goed te doen was, de regels zijn namelijk bijna precies hetzelfde als in Europa. Dat scheelt weer! Na een uurtje klaar, en de verdere dag rustig aan gedaan.
Donderdag was het tijd voor de Dangerous Goods cursus, die op zich vrij droog is maar door de instructeur nog aardig wat leven werd ingeblazen. Ook weer gevolgd door een examen, en ook weer gehaald. Gelukkig maar!
Donderdagavond hadden we gepland om op stap te gaan, we hebben in de souk gegeten bij een restaurantje, sommigen waren moedig genoeg om kameel te proberen, maar ik heb het bij lam gehouden. Errug veel vet en errug veel slappe dingetjes in de soort van zoete saus die ik niet echt kon plaatsen. Volgende keer maar weer iets anders proberen! Vervolgens gingen we door naar het Intercontinental hotel, waar we, nu we onze visa hebben, een membership konden aanmaken en daarmee naar binnen mochten de bar in. Van 10-12 wordt daar voor Qatar Airways crew gratis drank geschonken, dus daar hebben we t van genomen. Bijkomstigheid is wel dat je vervolgens n half uur staat te wachten voor je je volgende drankje hebt bemachtigd. Maar goed, over gratis waar, mag je niet klagen natuurlijk! Was hartstikke gezellig met de hele groep, en ook heel leuk om wat collega’s te ontmoeten.. leuke mensen allemaal!

Nu is het dan vrijdag. ‘s Ochtends even bijkomen van gisteravond, en gauw Jolynn gebeld voor wat support op deze belangrijke dag in Nederland! Is helemaal goed gegaan, dus ben daarna een stukje gaan zwemmen, en heb zowaar een uur in de sportzaal gestaan.. Ik heb mezelf verrast vandaag! S Middags ook weer een highlight, we zijn met een groepje van 4 naar het strand van Al Wakra gereden. Dat is een gave plek hoor! Kilometers strand, met gigantisch veel 4x4s erop geparkeerd en voornamelijk Indiase mensen die daar hun BBQ’s stonden aan te porren. Maar zeker ook genoeg ruimte om te vliegeren, en dat was errug leuk met de Bullet, de Crossfire en de Speedwings die we zelf 15 jaar geleden nog gemaakt hebben! Fantastisch toch! Er is hier ook meer dan genoeg ruimte om op een doordeweekse dag te kitebuggyen, dus hier kom ik nog vaak genoeg terug! Oh, en het water is tot heel ver, maar een meter diep ofzo, wat dus ideaal is om het kitesurfen in te leren. Kan niet beter!
Op t moment sta ik op t punt om weer naar t vliegveld te gaan, om mn ‘pakketjes’ op te halen.. Het schijnt pas om 2 uur klaar te zijn, maar ik kan het niet laten om gewoon op tijd klaar te staan, je weet maar nooit!!

Tot de volgende keer!!

t is nu 4 uur s nachts en de pakketjes zijn er!! Nu gauw naar bed!!

  • 24 Mei 2010 - 07:05

    Liesbeth:

    Superfijn dat ze er eindelijk zijn!! Het heeft heel wat gedoe en handtekeningen van dokter Joost gekost en stress voor Jolynn, maar 't is lekker wel gelukt!!
    X Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2015

1399 dagen later...

19 November 2011

Dagtrip naar Film City en Brouq

05 April 2011

Daar zijn we weer

31 Januari 2011

Wintersporten!

21 December 2010

Bezoek!
Jolynn en Reinier

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 33355

Voorgaande reizen:

30 April 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: