Aflevering 12 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Aflevering 12 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Aflevering 12

Door: Jolynn

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

21 Juli 2010 | Qatar, Doha

Hallo luitjes!!
Wat een hitte in Nederland zeg! Hittegolven, stormen en hier en daar een grote brand.. Spectaculair hoor.. Dat hebben we hier allemaal niet! Tegen de tijd dat het hier een hittegolf word, zeggen ze op het nieuws gewoon dat het geen 50 graden is, maar 45 ofzo.. Aangezien de locals hier vrij zouden krijgen vanaf 50 graden, blijkt het dus nooit boven de 50 te komen. Heel handig! ;-) Al zegt onze thermometer toch wat anders. (zie de foto’s).

Hier gaat alles zn gangetje. Reinier is een aantal dagen vrij geweest, dus we hebben weer van alles ondernomen. Elke dag dat er wind voorspelt is zijn we naar het strand geweest. De meeste dagen voor niets, want er was of geen wind, of het was een knoop of 25 met uitschieters naar 35. Dus das niet echt veilig om dan te gaan leren kitesurfen. Het is Reinier trouwens wel gelukt met de 9m kite, maar toch niet echt relaxt. Uiteindelijk hebben we gister een perfecte dag gehad! Ik heb 2x een stuk gebodydragged, en opt laatst een poging of 15 gedaan om op mn board te komen, maar het lukt nog net niet helemaal. Of ik ga te langzaam of te snel. Maar ik blijf proberen! Reinier kan inmiddels helemaal perfect upwind blijven, dus die maakt goeie vooruitgang. We ontmoeten ook steeds meer kitesurfers op het strand, andere mensen zie je daar gewoonweg niet. We hebben ook een bezoekje gekregen van een stuk of 8 kamelen. Die sjokten gezellig voorbij langs het strand.

De dagen dat er geen wind was hebben we ons ook vermaakt. Een dagje snorkelen in Dhukan, erg leuk! Niet heel erg spectaculair, maar we hebben toch leuke vissies gezien en wat krabbetjes. Ik heb ook al een heerlijke taart weten te bakken! Gelukkig was Reinier net op tijd met vragen of er ook eieren door het beslag zaten… (whoops). Uiteindelijk was het resultaat om te smullen.

We hebben ook eindelijk Reinier zn verjaardagscadeau van vrienden ingewisseld voor een uurtje jetskiën! Wat gaat dat hard!! Echt heel gaaf. Weer een activiteit op ons lijstje voor als er bezoek komt. Toen we helemaal om een eiland heen aant racen waren en aan de achterkant ff stillagen om te kletsen zwom er nog een grote rog voorbij en sprongen er wat vissen boven het water uit. Leuk leuk :-)

Verder moet er natuurlijk ook geleerd worden. Dus als Reinier in de vliegboeken zat heb ik me bezig gehouden met het leren van muzieknoten lezen en proberen wat geluid uit mn piano (keyboard) te krijgen. Ook dat vereist nog een hoop oefening ;-)

Het vliegen van Reinier is ook eindelijk begonnen! Hij moet 7 vluchten training doen, en daarna is de hele opleiding volbracht. De regels hier veranderen nog wel eens, zo kwamen we er een paar uur geleden per toeval achter dat er een wijziging in zijn rooster was aangebracht. Zonder hem te informeren bleek dat hij i.p.v. morgen zijn eerste trainingsvlucht naar Cairo ineens vanavond naar Bombay te moeten! :O Dat was even schrikken dus. Deze avond was eigenlijk ingepland om nog meer te leren, en dan was er morgen tijd genoeg om alle info over het vliegveld in Cairo op te zoeken en perfect voorbereid aan de eerste vlucht te beginnen. Maar schijnbaar dacht de werkgever daar iets anders over. 2 uur voor de inchecktijd werd hij toch nog ff gebeld om te checken of hij het wel wist. Vreemde werkwijze allemaal, maargoed hij is onderweg en het komt allemaal vast goed! En nu is hij morgen weer lekker vrij! Deze week zijn er nog 2 vluchten ingepland, eens zien of die wel gewoon doorgaan.

Verder komt de ramadan steeds dichterbij, en dat lijkt nog een lastige maand te worden. De regels zijn namelijk erg streng en je kan dan ook het land uitgezet worden wanneer je in het openbaar eet of drinkt tijdens daglicht. Ook een slokje water in je auto is verboden. Dus kitesurfen is niet echt een mogelijkheid aangezien het 1 uur rijden is, en je dan een dag je helemaal gek sport en dan weer terug rijden. Normaal drinken we een liter of 5 weg. Maar ook dat is weer een nieuwe ervaring, dus laat maar komen!

Bekijk alle foto’s op http://www.flickr.com/photos/rcvd/ en we zien al jullie verhalen graag tegemoet!

Veel liefs en warme knuffels!

  • 22 Juli 2010 - 06:40

    Youri:

    zo zo.. heel verhaal weer zeg :) in ieder geval wel blij dat het goed bevalt daar en dat er genoeg te doen is:)

    misschien in november weekje op bezoek :O

    gr youri

  • 22 Juli 2010 - 08:28

    Jolanda:

    Heeey chick! Zooo stoere surfs-up foto hoor ;)

    Hey, goed nieuws vanuit hiero - ik heb bericht uit polen, ik kan daar stagelopen 5 maanden :) Ik stuur je dan nog wel een link van mijn waarbenjij.nu! cool he? ben echt blij. En nu maar alles gaan regelen. Maar eerst maar eens mijn huidige stage afronden haha!

    Ramadan klinkt heftig ey. Doe maar voorzichtig dan. Is het niet anders in het compound?

    Zoo, ik neem vanmorgen ff vrij van verslag schrijven. En morgen word mn vriendje trouwens 30! hihi - ik loop em al te pesten dat ie oud is. Maar ik volg over een paar maand als ik in polen zit...

    Hey veel plezier daar! Spreek je snel

  • 22 Juli 2010 - 10:58

    Zusss:

    Nou ik mis je wel al hoor.. :( Zit ik daar, treurig alleen, met mijn beker met chocomel en baileys helemaal alleen naar de sterren te staren.. *snik

    Smaakt toch niet hetzelfde zonder zoes!

  • 22 Juli 2010 - 11:03

    Leny:

    Leuk om weer een verslag te krijgen, zo weten we toch een beetje waar jullie je mee bezig houden.
    Leuke foto's ook van de katten, wel fijn hé dat ze ook mee mochten.
    Hier gaat alles goed, Jef is weer terug uit Lloret de Mar, dus je snapt het wel, hoesten als een gek, gewoon uitgeleegd zullen we maar zeggen, tijd dus om hem weer in het gareel te krijgen, dit kan natuurlijk niet altijd doorgaan zo, het blijft geen feest.
    Sabine en Frank zijn ook weer terug uit Frankrijk en hebben het ontzettend naar hun zin gehad, dus iedereen is weer compleet terug in Nederland, wel fijn dat alles goed gegaan is.
    Verders heb ik het wel erg druk, want Miranda haar schoonzus van begin 40 jaar oud is op vakantie in Oostenrijk overleden aan hartfalen, vreselijk om mee te maken natuurlijk, ze had ook nog een man en een zoontje van 13 die nu voor het eerst naar het voortgezet onderwijs moet, erg triest allemaal en daarom zit ik nu helemaal alleen te werken, wat ook niet gezellig is, maar ik sla me er wel door.
    Heel veel groetjes van Jan en Leny

    Doei Doei

  • 22 Juli 2010 - 12:46

    Kajé:

    Sterkte met de Ramadan.
    Wij nemen nog een slokje.

    Groeten kajé.

  • 23 Juli 2010 - 08:34

    Nichiej:

    Hai lief nichiej!
    Pas maar op dat je niet uitgedroogd raakt met die ramadan. Mjah, je zorgt wel goed voor je zelf he!
    Heb je de foto's van je mams, oma en ons gezien op mijn hyves? Van het voetbal?
    Dikke kus!!!

  • 23 Juli 2010 - 08:35

    Ivar:

    Wat n mooie verhalen!
    Heb nu pas alles gelezen (ja ja slecht i know!) maar het klinkt echt geweldig zeg!
    Wat ontzettend mooi, en wat een avontuur!

    Gr Ivar

  • 23 Juli 2010 - 14:43

    Mats:

    Hallo daar,

    Leuk alemaal zeg. Groetes

  • 25 Juli 2010 - 19:40

    Suzan:

    Hey luitjes
    Zo te horen vermaken jullie je wel... leuke verhalen.
    Ik was eigenlijk benieuwd of dat je al bij die dierenartspraktijk langs bent geweest en hoe dat was? xx Suus

  • 10 Augustus 2010 - 10:44

    Eva:

    Haaa Jolynn,

    Hoe is het? Leuk weer ff wat van je te lezen!! Ik begreep van Elvira dat je mij en Ellen hebt gemaild, wij hebben echt niks gehad.. :-( Als het goed is weet je van Elvira hoe het wel lukt. Zijn net terug van vakantie (Bretagne) Erwin heeft lekker gekitsurft , echt super. Ik heb volgende week nog een dag les geboekt in NOordwijk en dan ik ook zsm het water op... Heb er zin in!!!!
    Spreek je snel weer, fijn om te horen dat het allemaal lekker gaat!

    By the way: ik ben de trotste bezitter van 2 kittens (voor mijn verjaardag gekregen van Er...) Ze zijn super lief alleen heeft er eentje middengehooronsteking gehad en hersenvliesonsteking.. maar dat gaat nu weer beter (nog twee weken anti). En ze hoofdje staat scheef..

    Spreek je snel dan gaan we ff mailen als het lukt!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2015

1399 dagen later...

19 November 2011

Dagtrip naar Film City en Brouq

05 April 2011

Daar zijn we weer

31 Januari 2011

Wintersporten!

21 December 2010

Bezoek!
Jolynn en Reinier

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 33362

Voorgaande reizen:

30 April 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: