Midden in de Ramadan.. - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu Midden in de Ramadan.. - Reisverslag uit Doha, Qatar van Jolynn en Reinier Duffelen - WaarBenJij.nu

Midden in de Ramadan..

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jolynn en Reinier

22 Augustus 2010 | Qatar, Doha

Hallo allemaal!!
Hooooog tijd voor iets nieuws van ons, ik zie dat ons vorige verslag meer dan een maand geleden geplaatst is, en ondertussen is er toch wel een heleboel gebeurd!
Een heerlijke opluchting is dat mijn training met de airline nu helemaal afgerond is. Na 7 vluchten met trainers gedaan te hebben, en daarbij naar Mumbai, Koeweit, Munchen, Barcelona, Milan, Algerije en Delhi geweest te zijn in drie weken tijd, ben ik nu helemaal klaar om gewoon hier aan de slag te kunnen. Grappig genoeg gaat de eerste vlucht die ik doe naar Manchester, vertrek op dinsdag. Best leuk om daar weer even terug te zijn, een nachtje slapen in Manchester is toch net genoeg om even mn uitgehuurde huis te checken en de post op te halen.. =)
Wat jullie misschien zal verbazen is dat wij hier steeds vaker tegen elkaar zeggen hoe we naar de winter verlangen. Het is nu hartje zomer hier, en de temperatuur haalt dagelijks de 45 graden, en das toch wel teveel om gewoon lekker buiten te spelen. Terwijl ze over de winter hier zeggen dat we een graadje of 20-30 kunnen verwachten met nog steeds volop zon.. Dat gaat echt heerlijk worden. Kom dan ook vooral langs om met ons mee te genieten mochten jullie de mogelijkheid hebben!!
Ramadan is nu natuurlijk ook in volle gang, en die eindigt op de 10e volgende maand. Uiteindelijk merken we er erg weinig van, behalve dan dat overdag de wegen heeeerlijk rustig zijn en s avonds vooral wat later stampensvol staan. Even dus je ritjes naar de supermarkt goed plannen, verder niks aan de hand! Zelfs overdag een stiekem drankje af en toe in de auto lijkt gewoon te kunnen...
Wind is er de afgelopen weken in Qatar amper…!! Dat is dus wel even wennen, want hoe moeten we nou kitesurfen?! Toch schijnt het aardig normaal te zijn dat midden in de zomer de wind weg valt, om dan voor de winter lekker weer elke dag op sterkte terug te keren. Laat maar komen hoor!! Mocht ie toch uitblijven, dan moeten we ons maar eens verdiepen in t paragliden… dat schijnt hier erg mooi te lukken langs de wat hogere woestijnduinen in het zuiden van het land…
Last but not at all least: Jolynn heeft eergisteren voor het eerst als dierenartsassistente gewerkt hier in Qatar. Helemaal gaaf natuurlijk, de baan komt hier uiteraard met nog weer extra uitdagingen, zoals Qataarse lokale vrouwen die zonder afspraak langskomen met hun kat en maar 1 woord engels spreken, namelijk: ‘cat’. Stel je even voor hoe dat eraan toegaat… ;-) Verschrikkelijk rijk zullen we van de baan niet worden, maar de flexibiliteit die ze nu heeft, dat ze mag werken op de dagen die ze zelf opgeeft elke maand, (dus die dagen dat ik ook weg ben), is geweldig! De collega’s zijn erg aardig en de praktijk zelf erg professioneel met moderne apparatuur.. daar zit ze voorlopig dus prima!
Laten jullie weten hoe het er in Nederland allemaal aan toe gaat? We missen jullie veel!
Hele warme knuffels uit Qatar!

Foto's zijn te vinden op http://www.flickr.com/photos/rcvd/sets/72157624664702863/

  • 23 Augustus 2010 - 06:44

    Leny Zaalberg:

    Leuk nieuws van jullie, hier minder nieuws, maar dat zal ongetwijfeld al bij jullie bekend zijn, ik heb het er hier liever niet over.
    Leuk dat Jolynn een baan heeft die helemaal naar haar zin is, leuk met diertjes bezig zijn.
    Verder heb ik weinig te melden en vind ik het wel fijn weer een berichtje van jullie gezien te hebben.
    Groetjes, Leny

  • 23 Augustus 2010 - 07:36

    Ellen :

    Hoi beiden,
    Het lukte niet om te mailen (verbinding?)fijn dat jullie het naar jullie zin hebben groetjes van ons. (mail volgt!)

  • 29 Augustus 2010 - 19:30

    Marloes:

    heeeej broer! :D

    Ik hoorde van Jo dat je in Nigeria was laatst! Ben je inmiddels weer veilig thuis???

    Is het inmiddels al weer een beetje gaan waaien in Qatar?
    Heb je al ge-paraglide? Wel ff een cam meenemen he, als je de lucht in gaat :)

    Wij krijgen 4 oktober de sleutel van ons nieuwe huis! Snel he??
    Weer je al meer over wanneer jij precies vrij bent? Dan kunnen we 't feestje plannen :D Dan krijg je Nederlandse Schenkstroop op je taartje :)

    Knuf!

  • 30 Augustus 2010 - 20:05

    Reinier:

    Hoihoi! Jaja het lijkt er op dat mn vakantiedagen van 26 november tot 9 december gewoon gaan lukken! Kan waarschijnlijk ruilen met de buurman. Maar zodra dat echt gelukt is dan laat ik dat natuurlijk nog wel weten!!
    Jep ben alweer veilig thuis, was mn langste vlucht tot nu toe, terug uit Nigeria.. 7 uur en 21 minuten dwars over Afrika =D
    Nog steeds geen wind hiero... dus paragliden gaat er echt wel van komen. Heb besloten dat ik het daarvoor nu alleen toch nog ff te heet vind... nog n paar weekies wachten.. en tegen die tijd waait het vast alweer dus kunne we ook kitesmurfenn.. woooehhehahahahaaaa!!!
    4 oktober.. wauw lekker snel al he!!! Dan kunnen we dus ook meteen jullie nieuwe stekkie zien... ben nu al benieuwd!!! =D =D

  • 01 September 2010 - 07:58

    Verdin:

    Hee lieverds!
    Dat verhaal van de cat is echt geniaal! :) Ik zie het al voor me; zo'n spook in een tafelkleed die je zegt dat het een cat is... LOL! Hahahah tsja hoe reageer je dan he? Dus Reinier, je bent al volop aan de bak? Of je was de komende dagen nog vrij ofnie?

    Voor Jo: Schwester! Wat heb ik er een zin in dat je komt! Kan ik je eindelijk weer vastpakken :P hehehe
    We hebben Sjook gisteren gebeld en hij viert z'n verjaardag niet... Helaas... Maar dat betekent wel dat jij gewoon kan komen! :D Heerlijk he? Enne ik hoef maandag pas laat naar school dus dan kunnen we dan lekker rustig aan ontbijten enzo ;) Er komt om 10 uur wel een vent die belastingadviseur is, maar dat zal niet lang duren... Dus helemaal leuk!
    Enne op school gaat het relaxed joh, maandagavond een uurtje hoorcollege, donderdag 's avonds 3 uurtjes praktijk en vrijdag de hele dag praktijk... Lijkt me prima te doen de komende 4 jaar, helemaal als de hoorcollege's na het 1e jaar zijn afgerond!

    Ohja, ik hoorde een verhaal over vier vliegers. Klinkt goed, al moet ik nog wel oefenen!

    Knuf!

    Joyce

  • 03 September 2010 - 10:47

    Reinier:

    Hee die verdinneme!

    Laat ik maar even reageren, jaja, ik was nog vrij. We zijn net naar de Maledieven geweest samen, waarover ik nog even een updateje met foto's moet schrijven. En daarna was ik 2 dagen vrij, maar nu heb ik Jolynn net op het vliegtuig gezet! De bofferd kan lekker naar huis en jullie allemaal gaan zien.. fijn he!! Maar ze heeft beloofd voor twee te gaan genieten, want ik mis jullie allemaal ook veel!
    Morgen vlieg ik naar Rome, met een middag de tijd om daar rond te kijken... kan niet wachten, lijkt me heel gaaf!!
    Begin maar gauw met dat kitesurfen, want voor je het weet is de wind weer hier en dan gaan we helemaal los!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2015

1399 dagen later...

19 November 2011

Dagtrip naar Film City en Brouq

05 April 2011

Daar zijn we weer

31 Januari 2011

Wintersporten!

21 December 2010

Bezoek!
Jolynn en Reinier

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 33359

Voorgaande reizen:

30 April 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: